فرشاد مقیمی، در حالی سکانداری شرکت ایران خودروی کشور را بر عهده دارد که امواج خروشان بحرانهای اقتصادی هرلحظه این کشتی بزرگ را به چالش میکشند.
به گزارش خبرگزاری کرامت، یکی از مجموعههای معظم کشور که نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال ایران ایفا میکند شرکت ایران خودرو است. این مجموعه به عنوان نخستین تولیدکننده خودرو در ایران، با اینکه تا به حال نتوانسته موفقیت چشمگیری در بازارهای خارج از ایران کسب کند ولی در بازار داخلی ایران تعیین کننده اصلی بازی است. شرکتی با گسترهی فعالیتهای متنوع و متعدد و ده ها هزار پرسنل و پیمانکار و چالش های ویژه ای که مدیریتی کارآمد، خلاق، ریسک پذیر و باانرژی میطلبد. حکایت مدیران عامل این شرکت هرکدام قصه پرماجرایی است که بعضا از پس برخی بحرانها نیز برنیامده و مجبور به ترک این صندلی پرحاشیه شده اند. اما مدیر عامل فعلی این مجموعه جوانی است که گویا به خوبی تواسنته سکاندار این کشتی بزرگ در بازار پرتلاطم این روزهای کشور باشد.
فرشاد مقیمی، یکی از چهرههای مطرح در رسانههای نیمه دوم سال نود و هشت است که جوانترین مدیرعامل غول خودروسازی خاورمیانه به شمار میرود. او پس از مدیرعامل جنجالی ایران خودرو یعنی مهندس هاشم یکه زارع، بر صندلی مدیرعاملی ایران خودرو نشست تا این شرکت، نیمه دوم سال رونق تولید را بدون مدیرعامل سپری نکند. اتفاق عجیب آن روزها در مورد این عزل و نصب این بود که برای نخستین بار در تاریخ خودروسازی کشور، سخنگوی دولت خبر عزل یکهزارع از مدیرعاملی ایران خودرو را به اطلاع رسانهها رساند و تاکید کرد خبر را از وزیر صمت شنیده است!
پس از برکناری و بازداشت هاشم یکه زارع که دلیل آن تخلفات فراوان اعلام شده بود، مهندس عباس علی آبادی، مرد شماره یک گروه مپنا، به مدیرعاملی ایران خودرو منصوب شد که او هم چند روز پس از انتصاب، به دلایلی، این سمت را قبول نکرد و صندلی برج مپنا در بلوار میرداماد تهران را به صندلی مدیرعاملی ایران خودرو ترجیح داد. اتفاقی که منجر به حضور جوانی خلاق بر مسند این مجموعه پرحاشیه شد.
فرشاد مقیمی را بعضی ها یک ژن خوب میدانند و بعضی ها هم او را مصداق جوان گرایی و شایسته سالاری در صنعت خودروسازی کشور که تحصیلاتش و سابقه فعالیتش، مرتبط با داستان مهندسی و طراحی و صنایع و خودروسازی است.
او متولد بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در تهران، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت و دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد تهران است. از ۴ شهریور ۹۸، به نمایندگی از شرکت تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، جایگزین هاشم یکه زارع، مدیرعامل معزول و بازداشتی گروه صنعتی ایران خودرو شد. مقیمی پیش از نشستن روی صندلی مدیرعاملی ایران خودرو در جاده مخصوص کرج، در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و همچنین انجمن بهره وری ایران و ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت داشت.
با حضور این جوان خوش فکر هرچند هنوز بحران هایی زیادی هست که باید از آنها جان خود و شرکتش را سالم بدر ببرد اما در همین مدت کم هم نشان داده که مرد عمل است و کننده کار. به عنوان مثال از زمان روی کار آمدن این مدیرعامل جوان، سهم ایران خودرو در یک بازه ۲ ماهه با ۴۰ درصد رشد از ۶۰۰ تومان به ۸۵۰ تومان رسید. اقدامات رو به جلو که نشان داده چرا علی رغم مخالفان فراوان در دولت روحانی این جوان انقلابی توانست سنگر استراتژیک مدیریت جنجالی ترین شرکت ایران را حفظ کند.
صد البته انتخاب او به مدیرعاملی ایران خودرو در حالی که شاهد روند فزاینده شایسته سالاری و جوان گرایی در بدنه خودرو سازی کشور و صنایع دانش بنیان هستیم، پدیده خوش یمنی است که باید به فال نیک گرفته شود.
« خبرگزاری کرامت، راوی حقیقت »
در عصر فریب، در روزگاری که با جنگ روایتها توسط امپراطوریهای رسانه ای رو به رو شده ایم در زمانی که حقیقت را به گردباد میسپارند تا دیده نشود و در دنیایی که خاموشی را برای تاریکی میخواهند ما شمعی برافروخته ایم تا سر آغاز روشنایی گردیم، صدای بینوایان شدهایم تا روایت کنیم حقیقت را...
دفتر مرکزی خبرگزاری در محل ساختمان مرکز اطلاع رسانه و رسانه های نوین مجمع جهانی کرامت است.
تمامی فعالیتهای «خبرگزاری کرامت» در مسیر آگاهی بخشی و برای تعالی بینش است، این خبرگزاری زیر مجموعهای از مرکز اطلاعرسانی و رسانه های نوین «مجمع جهانی کرامت» بوده و فعالیت های آن با هماهنگی آن نهاد معظم صورت میگیرد. ضمنا بروندادها و محصولات متنوع رسانه ای این مجموعه حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه بوده و فعالیت های آن متاثر از تشکیلات مومنانه مجمع جهانی کرامت و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.